מסחטת עשב חיטה: כך תוכלו להכין לעצמכם שייק שכולו בריאות

מסחטת עשב חיטה

מיץ עשב החיטה חדר לחיינו לפני מספר שנים ועורר סביבו סקרנות רבה. היו המון דיבורים על כך שהמשקה הזה מחולל פלאים שונים ומשונים – שלל יתרונות בריאותיים שהופכים אנשים ליפים, חכמים, מאושרים, חזקים, ובקיצור, סופרמנים. היו שאמרו שזה רק טרנד חולף, שזה רק עניין של זמן עד שיגיע להיט חדש שיגנוב את אור הזרקורים במדורי הבריאות. אבל הנה, עברו כמה וכמה שנים ובכל זאת עד היום אנשים רבים שותים מיץ עשב חיטה וכבר יודעים איך להכין אותו בעצמם בבית.

הנה לכם כמה עובדות שאולי לא ידעתם על עשב חיטה

וגם טיפ קטן איך גם אתם תוכלו להכין:

1. עשב החיטה התברך בעושר גדול בכלורופיל. לטובת מי שלא זוכר מה זה משיעורי ביולוגיה בבית ספר: מדובר בתרכובת חלבון שתוך כדי תהליך של פוטוסינתזה מבצעת תהליך של המרה של אנרגיית השמש לאנרגיה כימית שהצמחים ובעלי החיים מנצלים. למעשה 70% מעשב החיטה מורכב מכלורופיל. הכינוי הידוע של העשב הוא "אבקת שמש טהורה". נשמע קצת קוסמי, לא?

2. עוד כינוי של עשב החיטה הוא "אחת מן התרופות הטובות ביותר של הטבע" בשל היותו מזין ומטהר מאוד. במצב הטבעי שלו, כעשב, הוא בלתי אכיל בעליל עבור בני אדם. רק במצב נוזלי אנחנו יכולים לאכול אותו, כלומר כמיץ עשב חיטה.

מגשי פירות מעוצבים ומפנקים לכל אירוע

3. ישנה הערכה שקילו אחד של העשב הזה הוא היינו הך כמו 35 ק"ג של פירות וירקות טריים. ההערכה הזו מעט מוטלת בספק לדעת חלק מהדיאטנים.

4. העשב מכיל שלל אנזימים שנספגים מאוד מהר בזרם הדם ומספקים באופן מיידי רמות אנרגיה גבוהות, בדומה לתזונה עשירה.

5. העשב מסייע לגוף מצד אחד להשלים חוסרים תזונתיים ומצד שני לסלק פסולת שסותמת את הדם, התאים, האיברים והרקמות השונים.

6. יש לכם דלקת חניכיים? עשב החיטה מסייע בריפוי של דלקות כאלה! העשב מייבש את האזורים המודלקים. בדומה לגת, צריך לקחת חופן עשבים וללעוס אותם קרוב לאזור המודלק או להצמיד גוש עשב לעוס אל המקום הכואב. אפשר גם למרוח מיץ סחוט על גבי החניכיים או פשוט לגרגר אותו בפה לפני הבליעה.

איך מכינים מיץ עשב חיטה בבית?

קודם כל, קונים עשב חיטה באחת מחנויות הטבע. את העשב סוחטים באמצעות מכונה מיוחדת – מסחטת עשב חיטה, ושותים כל יום רק כרבע כוס מיץ. מומלץ בבוקר כשאתם על קיבה ריקה. אגב, לא מומלץ לשתות יותר מרבע כוס, כי כוס שלמה יכולה לעשות שלשולים וכאבי בטן. הקפידו על זה.
דרך אחרת להכין מיץ עשב חיטב בבית היא לקנות מיץ קפוא בחנויות הטבע או אפילו ליטול יחידות של כמוסות מיץ. אם אתם מתקשים בשתייה בגלל טעם הלוואי המר ערבבו עם מיץ פירות אחר או עם תרכיז מתוק כלשהו בטעם שאתם אוהבים.

כתיבת תגובה