דיוור אלקטרוני מנצח

אנחנו כבר היינו שם. עמלנו על דיוור אלקטרוני, עיצבנו, שייפנו מילים ומשפטים, ישבנו פעם אחר פעם על נוסחים והתפוצץ לנו המוח. אך חשנו הקלה רבה כששיגרנו את הניוזלטר אל תיבות המייל של הנמענים שלנו. מקץ כמה ימים, לאחר שבדקנו את הסטטיסטיקות שבמערכת הדיוור האלקטרוני חשכו עינינו – אחוז הנמענים שפתחו את הניוזלטר לא גבוה כפי שציפינו. שקענו לדיכאון של 24 שעות!!!
תהינו לעצמינו, מה? זה כזה ביג דיל? האם כל כך קשה לגרום לאנשים לפתוח ניוזלטר?
החלטנו לפנות למומחים ושאלנו אותם למה זה כל כך מאתגר? וכיצד מנצלים את מערכת הדיוור האלקטרוני לתועלתנו?
המומחים אמרו לנו שזה בעצם לא כל כך קשה כמו שזה נראה, כל מה שצריך זה ללמוד איך לכתוב ניוזלטר ואיך לגרום לנמענים לבצע את הפעולות הרצויות לנו.

מוכנים? למקומות, היכון, צא! לא אנחנו לא עומדים לרוץ באמת. שבו בנוח על כיסא, תכוונו את הטמפרטורה של המזגן ל"נעים" ותנסו להשאיר את העיניים פקוחות עד סוף הכתבה, זה ישתלם לכם.

הדיון התחיל בשאלה מהירה של המומחים. הם שאלו אותנו: "לאיזה אי-מייל תצפו יותר? מחבר טוב או כזה שמגיע מתאגיד ענק?" כולנו (כלומר אני ועוד בחור מהמשרד שלי) ענינו פה אחד שברור שנצפה יותר לאי – מייל מחבר.

וזה הכלל ראשון והחשוב ביותר שלמדנו: "כתבת לאחד כתבת לכולם, כתבת לכולם, לא כתבת לאף אחד". כאשר כותבים ניוזלטר צריך לדמיין בעיני רוחנו אדם אחד מקהל היעד שלנו ולא לחשוב על קהל גדול הטרוגני והמוני. אם רוצים באמת ובתמים שיפתחו את המכתב שלנו, אנחנו צריכים לדמיין שאנחנו "כאילו" כותבים לחבר. זאת מאחר ואנחנו נוטים לסמוך יותר על חברים מאשר על תאגידים. תנסו לשכוח את העובדה שאתם כותבים עבור חברה או תאגיד, וצרו מכתב בעל עיצוב מינימליסטי המדמה שיחה בין חברים טובים. אין לכם חברים? לא נורא, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב ניוזלטר מנצח.

טיפים נוספים לדרך

  • השתמשו בשם הפרטי שלכם ולא בשם של התאגיד – במערכת הדיוור האלקטרוני, כי זה מה שחברים עושים – קוראים אחד לשני בשמם הפרטי. כן, שימו את המוניטין שלכם על השולחן, זה הרבה יותר אישי ואותנטי.
  • אל תהיו אינטרסנטים, זוהי תכונה רעה מאוד שיכולה להרוס כל מערכת יחסים. הימנעו משליחת ניוזלטר רק כאשר אתם רוצים משהו מהנמענים שלכם. שלחו אליהם דיוור שיכול לעזור להם, להצחיק אותם או להעשיר אותם. תהיו נחמדים, כמו לחברים אמיתיים.
  • מצד שני, אל תטרידו את הנמענים שלכם סתם, ואל תבזבזו את זמנם לריק. שגרו ניוזלטרים רק כאשר יש לכם משהו טוב לחלוק איתם.
  • תבנו מערכת יחסים שמבוססת על אמון. תסבירו לנמענים למה לצפות, גם אם מדי פעם תשלחו אליהם מסרים שיווקיים, עליהם לדעת את זה ולהסכים לכך.

המאמר נכתב בשיתוף עם VIPlus המשווקת מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת וידידותית.

כתיבת תגובה