מחשבות בנושא תריסי אור, תריסים רגילים וההבדלים

תריסי אור

מכירים את זה שאתם עוברים לבית חדש דנדש וצריכים לעצב אותו מהיסוד לטפחות בדיוק כמו שאתם אוהבים? כן, גם אני לא כל כך, אבל זוג חברים טובים עובר בדיוק את התהליך הזה בחודשים האחרונים והם אוהבים להרים אליי טלפון מדי פעם ולהתייעץ אתי בענייני עיצוב ואבזור הבית, חרף חוסר הניסיון המובהק שלי בנושא. יש לי השערה מסוימת, וזו רק השערה, שהם מתקשרים אליי לשמוע את דעתי על משהו רק כדי שיוכלו לשלול אותו, אבל היי, גם זו דרך לעזור לא?

נושא השיחה האחרון שלנו היה תריסי אור. החצי הראשון של השיחה הוקדש להסברים שעסקו במהם תריסי אור ומה ההבדל בינם לבין תריסים רגילים. החצי השני של השיחה, למרבה האירוניה, הוקדש לדעתי המלומדת בנושא – "מה עדיף, תריסי אור או תריסים רגילים?" מאחר ואני אדם דעתן למדי גם ללא הצורך להיות מומחית בנושא שבו אני מביעה את דעתי, הסידור הזה עובד לא רע לכולנו.

מה שהצלחתי לבסוף ללמוד מראשית השיחה, זה שתריסי אור הם בעצם תריסים המזכירים במהותם תריסים רגילים, אך בשונה מהם, לתריסי אור יש מכניזם מסוים, או מנגנון אם תרצו (חשמלי או ידני). אותו מנגנון מאפשר בעצם גלילה של התריסים, מעלה ומטה לפתיחה ולסגירה, שבמהלכם מתאפשרת בחירה בין מצבי ביניים רצויים – פתיחה מלאה של התריסים, צמצום שלהם או אפילו מספר מצבים המתאפיינים ברמות שונות של צמצום (המאפשר שליטה בכמות האור) וכן סגירה מלאה של התריסים שהיא כמובן מניעת חדירה של אור לחלוטין.

אז מה עדיף? אם אתם שואלים אותי, ומסתבר שיש אנשים שבוחרים לעשות את זה, יש כמה דברים נתונים שצריך לשקלל כדי לעשות את הבחירה הנכונה ספציפית עבורכם.

אם בוחנים את האפשרויות מבחינה עיצובית אסתטית – זה תלוי מה הסגנון המועדף עליכם ומה הסגנון שבו אתם הולכים לעצב את שאר הבית. אם אתם אוהבים את הלוק הוינטג'י, מסורתי, "הישן והביתי", תריסים רגילים או תריסי אור עם מנגנון ידני ו"עיצוב של פעם" ככל הנראה יתאימו בול. אם אתם מתכוונים ללכת על לוק יותר נקי, מודרני, מינימלי ומתוחכם, תריסי אור חשמליים יעשו את העבודה.

עוד שיקולים שחשוב להרהר בהם, הם האם יש ילדים בבית ומה רמת הבטיחות שמספק כל אחד מסוגי התריסים. ייתכן שהתריסים מיועדים למקום שהבטיחות בו אינו רלוונטית ולא נשקפת שום סכנה, אך אם כן, צריך לבדוק באיזו קלות ילד יכול לפתוח את התריסים, או אם עצם הפעלתם או פתיחתם או סגירתם – עלול לגרום נזק או להוות סכנה כלשהי. בהקשר של ילדים, עולה גם עניין הניקיון והפנאי שמשאירה השגרה העמוסה לניקיון והאם יש מנקה קבוע בבית או שזו מטלה נוספת עליכם. לעתים, תריסי אור קלים יותר לניקוי מאשר התריסים הרגילים וזה גם יכול להיות שיקול מהותי עבור אנשים מסוימים.

עוד מחשבות שחלקתי עם חבריי בנושא התריסים, הם כמובן התקציב. בסופו של דבר, לאחר כל שקלולי השיקולים למיניהם, לעתים לתקציב יש חלק מכריע וצריך למצוא את העמק השווה בין סוג התריסים המתאים, הבטוח והנוח ביותר לעלות סבירה והגיונית שמתאימה לכם.
ובכך חתמתי את נאומי ואת השיחה, ואיחלתי להם הרבה בהצלחה.

תריסים חשמליים או תריסים עתיקים?