הכן גופך לחורף

חורף

כולם מדברים על "להכין את הגוף לקיץ" ולרוב מתכוונים לדיאטות והרצון להיכנס לבגדי הים או בגדים קצרצרים ומעוניינים להיפטר מהשומנים שעטפו אותם במהלך החורף. אכן, בחורף יש לנו נטייה להשמין מעט ולקראת הקיץ אנו מתחילים לדאוג וחלקנו אף מתחילים לבצע דיאטות "כסאח" על מנת להגיע לקיץ מוכנים. שיטה זו כמובן לא באמת עובדת מכיוון שגם אם נשיל מספר קילוגרמים ממשקלנו, כנראה שנעלה אותם מחדש. מה שחשוב הוא לסגל לעצמנו אורח חיים בריא ולעמוד בו לאורך כל השנה.

אז מה זה בעצם "להכין את גופנו לחורף"? הכוונה היא בעיקר הכנה פסיכולוגית, מכיוון שבחורף אנחנו נוטים להיכנס אל מתחת לשמיכה ולשכוח קצת מהמטרות החזקות שהיו לנו לפני מספר חודשים. אם בקיץ היינו בעיצומו של תהליך ירידה במשקל או כניסה לכושר, בחורף זה קצת פחות מעניין אותנו. מה שחשוב בעונה הקרה הוא לשמר את המוטיבציה והרצון שלנו לשמור על עצמנו. הרי הבריאות שלנו חשובה לא רק בקיץ אלא לאורך כל ימות השנה וחבל להרוס את כל מה שבנינו בחודשים החמים.

אז איך עושים את זה?

  • מאמן כושר אישי: הוא יכניס בנו את המוטיבציה שברחה לה עם הרוח ויעזור לנו להיכנס לכושר גם אם פחות מתחשק לנו. ברגע שאנו משלמים למישהו ומקבלים ממנו שירות, הרבה יותר קל לנו לעמוד ביעדים שלנו. ללא מאמן כושר אישי אנו נתחיל לתרץ תירוצים ונמצא את עצמנו שוב עם שוקו מתחת לשמיכה.
  • מאכלים ומשקאות חמים הם מפתים ומחממים והם מעולים לעונה הקרה! אך חשוב גם דרכם להקפיד על צריכה קלורית נמוכה. אם מתחשק שוקו מדי פעם זה בסדר, אך לא שלוש פעמים ביום. מאכלים חמים ופינוקים הם מותרים ומומלצים, אך כדאי שנבדוק את התכולה שלהם ונשתדל להמעיט בסוכרים אם אנו מרגישים שקצת הגזמנו.
  • שימור המוטיבציה: את המוטיבציה שלנו אנו יכולים לשמר על ידי תמונות תקופתיות שנעשה לעצמנו. בחורף, בגלל כל השכבות, אנו כמעט לא רואים איך אנחנו נראים וזה אחד הגורמים להשמנה. אם ננסה להתקלף מתוך השכבות ונציץ על עצמנו מדי פעם, נוכל להמשיך לשמור על המוטיבציה גם בימים הקרירים.

רובנו נסכים שפעילות גופנית ושמירה על תזונה נכונה היא הרבה יותר קשה בחורף, אך אם נשמור על שלושת הכללים: תזונה, אימונים ומוטיבציה – נוכל לצלוח גם את העונה הזאת בשלום ונגיע לקיץ בלי רגשות אשם ובלי הצורך בדיאטות "כסאח" המיותרות.